- Procedura przyjmowania zwrotów przez sklep powinna być przedstawiona krótko i bez zbędnych zawiłości.
- Czas zwrotu towaru powinien wynosić minimum 14 dni, zwłaszcza w obecnej sytuacji, kiedy wycieczki na pocztę nie są wskazane. Coraz więcej firm decyduje się na opcję nawet 30 dni na zwrot zakupionych produktów.
- Spraw, by wysyłka zwrotu była darmowa dla konsumenta. Ułatwi to cały proces, a jak pokazują statystki, zwroty nie są tak częste, by było to problematyczne ze względów finansowych.
- Na stronie sklepu, najlepiej w miejscu, w którym opisana jest procedura przyjmowania zwrotów, powinien widnieć formularz do pobrania przez konsumentów, który ułatwi cały proces.
- Zawsze bądź w kontakcie – informuj konsumentów czy zwrot już dotarł, kiedy dostaną pieniądze i pozostaw po sobie dobre wrażenie przyjazną informacją i pytaniem o to, jaka była przyczyna oddania towaru.
Obsługa zwrotów towarowych w logistyce
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Sektor e-commerce znacząco się rozwija, na co wskazywały choćby badania Izby Gospodarki Ekonomicznej przeprowadzone na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2020 roku. Pandemia mocno wpłynęła na zwyczaje zakupowe Polaków, co sprawiło, że coraz więcej naszych rodaków dokonuje zakupów przez Internet. A jeśli dokonuje zakupów, to zdarza się im również zwracać towar. Powody mogą być różne – najczęściej jest to uszkodzony produkt, jednak może to być też niezgodność z oczekiwaniami, np. rozmiar buta nie jest właściwy. Zarządzanie zwrotami jest niezwykle ważne, bo jeśli już taka sytuacja ma miejsce, to konsument zbuduje zaufanie do sklepu internetowego, który cały proces mu ułatwi. Nawet jeśli w tym momencie coś poszło nie do końca z planem, to jest większe prawdopodobieństwo, że zamówi w sklepie ponownie. Dlatego obsługa zwrotów towarowych w logistyce pełni ważne miejsce, które tylko zyskuje na znaczeniu.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][grve_title title=”Obsługa zwrotów i reklamacji” heading_tag=”h2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]W ramach usługi magazynowania towaru możemy wykonywać sporo dodatkowych czynności, takich jak konfekcjonowanie produktów czy choćby zarządzanie zwrotami na sklep. Obsługa zwrotów towarowych w logistyce stała się właściwie standardem, jednak dzięki systemowi informatycznemu pozwalającymi na kontrolowanie wszystkich operacji, jesteśmy w stanie przeprowadzać związane z nią procesy sprawnie i bez pomyłek. Sprawnie prowadzony return management w łańcuchu dostaw pracuje na wizerunek sklepu internetowego nie mniej niż bogata oferta jakościowych produktów. Obsługa klienta to podstawa PRu, bo konsument zadowolony, to konsument powracający.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][grve_title title=”Zwroty towaru – procedura e-commerce” heading_tag=”h2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Właśnie z powyższych względów w zakres naszych usług wchodzi również zarządzanie zwrotami, jednak procedura przyjęcia zwrotów jest zależna od naszego Klienta. Możemy jednak wskazać parę wskazówek, ponieważ czytelnie przedstawiona obsługa zwrotów i reklamacji to ważna rzecz dla konsumentów i dodatkowo buduje ich zaufanie względem sklepu. Dlatego, jeśli prowadzisz sklep internetowy i powierzasz nam pełną obsługę magazynową, te rady mogą się przydać: