Czym jest transport LTL i jak rożni się od FTL?
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Transportować ładunek można na wiele sposobów i przy użyciu różnego rodzaju pojazdów czy sposobów przewożenia. Od palet na naczepach przez palety w kontenerach umieszczanych na statkach, towar może być transportowany w różnych ilościach i w różnym układzie. Transport FTL i LTL to dwa najpopularniejsze rozwiązania, które są używane do transportu towaru na duże odległości. Różnica między nimi jest prosta, ale znacząca, dlatego przy podejmowaniu decyzji warto rozważyć, które rozwiązanie będzie najbardziej optymalne.
[/vc_column_text][vc_column_text]W dobie pandemii zminimalizowane kosztów transportu i zmaksymalizowanie efektów jest jednym z największych priorytetów w branży logistycznej. Coś, co zawsze było ważne, dzisiaj może skutkować pozyskaniem klienta bądź jego stratą, bo nawet pozornie mała różnica może być kluczowa do wygrania przetargu czy sprzedania oferty. Warto wiedzieć, w jaki sposób towar w ogóle może być przewożony i co się z tym wiąże. W zależności od tego, ile towaru jest przewożone, inne rozwiązanie może być najbardziej opłacalne. Na początku rozprawmy się ze skrótami, żeby wiedzieć, do czego się odnoszą i o czym w ogóle mówimy. [/vc_column_text][grve_title title=”Transport FTL” heading_tag=”h2″ heading=”h2″][vc_column_text]FTL, czyli Full Truck Load, to – jak sama nazwa wskazuje – zapełnienie towarem całej powierzchni ładunkowej (lub jej znacznej części). Taki ładunek całopojazdowy trafia bezpośrednio od nadawcy do odbiorcy. Dostawca nie wiezie towaru dla kilku klientów, więc przemieszcza się z punktu A do B. Sprawdza się to zwłaszcza u firm, które chcą przetransportować towar z hal produkcyjnych do centrów magazynowych. Podobnie jest przy imporcie, kiedy do przewiezienia jest spory ładunek. Choć tu często spotyka się transport LTL.[/vc_column_text][grve_title title=”Transport LTL” heading_tag=”h2″ heading=”h2″][vc_column_text]LTL, czyli Less Than Truck Load, to przeciwieństwo FTL właściwie pod każdym względem. Czasem taki ładunek nazywa się drobnicowym. Podobnie zresztą w przypadku transportu niepełnokontenerowego, czyli LCL (Less Than Container Load). Tu podobnie, zarówno do FTL jak i LTL używa się tego samego środka transportu, natomiast w LTL nie wypełnia się całej powierzchni ładunkowej. Dzięki temu można przewieźć np. kilka palet danego towaru, zamiast ładować „po brzegi”. Minusem jest jednak to, że droga z punktu A do B obfituje w różne przystanki po drodze, bowiem zanim towar trafi na miejsce, transport obsługuje po drodze innych odbiorców.[/vc_column_text][grve_title title=”FTL, LTL – różnice są znane – co wybrać?” heading_tag=”h2″ heading=”h2″][vc_column_text]Wszystko zależy od tego, ile towaru jest do przewiezienia oraz jakiego rodzaju jest to towar. W przypadku materiałów niebezpiecznych ADR będzie potrzebny specjalistyczny pojazd przystosowany do ich przewozu. W zależności od potrzeb każde z rozwiązań ma swoje zalety. Jeśli potrzebujemy przewieźć szybko dużo ładunku to FTL jest usługą odpowiednią. Jeśli ładunku jest mniej i możemy trochę poczekać, to LTL będzie rozwiązaniem bardziej korzystnym cenowo. Zwłaszcza przy produktach, na których użyteczność, negatywnie nie wpływa czas. Zamiast przewozić np. cały ładunek FTL i martwić się o jego magazynowanie w nowym miejscu, można wielokrotnie postawić na transport LTL, dzięki czemu w określonych odstępach czasu do punktu destynacji trafi określona ilość towaru. [/vc_column_text][grve_title title=”Logistyka kontraktowa, czyli całościowa opieka nad Klientem” heading_tag=”h2″ heading=”h2″][vc_column_text]Jako Trans-Tok oferujemy zarówno transport LTL jak i FTL, a jednocześnie kompleksową obsługę magazynową, przygotowywanie przesyłek, przewożenie towaru w określonych terminach, jak również doraźne przewozy ekspresowe. Jesteśmy w stanie całościowo zaopiekować się Klientem, a każdą współpracę traktujemy indywidualnie i gwarantujemy partnerskie relacje. W zależności od sytuacji jesteśmy w stanie doradzić, jaki rodzaj transportu będzie najbardziej odpowiedni. Składując towar Klientów wiemy, w jaki sposób przewozić określone partie, żeby zoptymalizować wszystkie aspekty transportu.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]