Prowadzisz sklep internetowy i ciekawi Cię, na jakie aspekty zwracają uwagę Twoi klienci, gdy otrzymują paczkę? Zależy Ci na tym, by jeszcze bardziej ulepszyć obsługę klientów w swoim sklepie e-commerce i zwiększyć zainteresowanie klientów w swoim sklepie e-commerce? Sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę w swoim sklepie i dowiesz się, jakie aspekty zakupowe są ważne dla Twoich klientów m.in. w procesie realizacji zamówień, sposobu pakowania paczek czy zróżnicowania dostawy kurierskiej na konkretne firmy, z którymi współpracujesz.

Logistyka w e-commerce – jakie znaczenie dla sprzedaży w sklepie online mają różne opcje dostawy, koszt przesyłki, terminowość i to, jak zapakowana jest przesyłka

Dla większości klientów w branży e-commerce nie bez znaczenia jest kwestia kosztu dostawy, jaki muszą ponieść, terminowość w dostarczeniu przesyłki czy możliwość skorzystania z darmowej dostawy. Klient chce mieć różne opcje dostawy towaru i poczucie, że Twój sklep oferuje niezawodność dostawy, dlatego warto zrobić wszystko, by szybko wysyłać zamówienia i tym samym zbudować przewagę konkurencyjną, dlatego warto zapamiętać, że błyskawiczna dostawa odgrywa istotną rolę w procesie decyzyjnym dla klienta nowego i takiego, który rozważa ponowne zakupy w Twoim sklepie internetowym.

E-commerce w Polsce w czasie pandemii koronawirusa – o zmianie nawyków konsumentów online, popularności darmowej dostawy i szybkości wysyłki krajowej dla zakupów online 

Pandemia koronawirusa odegrała ważną rolę w procesie zmian kształtowania się nawyków zakupowych wielu Polaków. Wielu klientów, gdy robi zakupy w sklepie e-commerce – chce, by sklep był bardzo dobrze zaopatrzony. Drugim dość ważnym kryterium jest to, by sklep miał ceny produktów niższe niż te dostępne w sklepach stacjonarnych. Dlaczego? Z uwagi na to, że ten aspekt jest atrakcyjny dla klientów i zwiększa ochotę na zakupy. Ze względu na restrykcje dotyczące bezpieczeństwa, zamknięcie sklepów i punktów stacjonarnych wielu właścicielu biznesów nie miało wyjścia i musiało przenieść handel do internetu, co było korzystne dla klientów online.

Wzrosła liczba sklepów internetowych w Polsce od tamtego czasu wzrasta każdego roku.  Branża e-commerce jest najbardziej dynamicznym sektorem gospodarki, która jeszcze 5 lat temu miała wartość ok. 1 biliona USD według ogólnodostępnych danych. Aktualnie wartość rynku e-commerce wynosi ponad 3 biliony USD. Każdego roku liczba sklepów e-commerce wzrasta średnio o ok. 20%.

Jak konsumenci kupują w internecie i dlaczego dostawa kurierska i koszt dostawy to tak ważne aspekty dla e-konsumentów?  

Zdecydowana większość sklepów internetowych oferuje dzień darmowej dostawy, co ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów i zwiększa sprzedaż. Z tego powodu warto rozważyć udział swojego sklepu w tego typu akcjach promocyjnych, bo klient z pewnością skorzysta z tej opcji i zamówi więcej produktów. W ten sposób możesz uzyskać większy przychód, dlatego warto angażować się w tego typu inicjatywy.

Jakie metody dostawy kurierskiej i koszt dostawy są ważne dla klientów w sklepach internetowych i wpływają na proces zakupowy?

Z raportu „E-commerce w 2022 roku” wynika jasno, że aż 81% kupujących w sklepach online najczęściej wybiera dostawę zamówienia za pośrednictwem Paczkomatów Inpost ze względu na niską cenę dostawy. Natomiast dostawa do domu lub pracy jest ważna dla 43% e-konsumentów.

Natomiast dla aż 17% miłośników zakupów online ważna jest opcja dostawy do punktów partnerskich, z których mogą odebrać paczkę. Usługi kurierskie nie mają sobie równych pod względem najpopularniejszych form dostawy, dlatego warto je zróżnicować w swoim sklepie w taki sposób, by Twój klient mógł sam zdecydować, jaka firma kurierska zrealizuje jego zamówienie.

Klienci oczekują tego, że proces wysyłkowy będzie szybko zrealizowany, a sam proces zakupu szybki i bezproblemowy. Chcą mieć możliwość, by spokojnie porównać produkty z podobnych półek cenowych, by mieć pewność, że dokonują dobrego wyboru.

Nie bez znaczenia jest dla nich również taka kwestia jak sprawna logistyka w e-commerce, dlatego, jeśli np. masz duży sklep internetowy i chcesz uniknąć ryzyka opóźnień w dostawach towarów – oddeleguj logistykę naszej firmie Trans-Tok, by mieć pewność, że wszelkie zamówienia w Twojej firmie dostarczymy na czas bez ryzyka żadnych opóźnień.

Jakie kluczowe elementy musi mieć dostawa w e-commerce, czyli na jakie aspekty zwracają uwagę klienci zamawiający produkty w sklepach e-commerce?

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga od właściciela nieustannego spełniania potrzeb klientów – również tych w zakresie szybkiej dostawy produktów do domu lub biura.

Czego nie lubią klienci w branży e-commerce, gdy robią zakupy? 

Dostosowanie własnego sklepu internetowego w e-commerce do potrzeb klientów to nie tylko coś, o co warto zadbać, by zwiększyć sprzedaż i ułatwiać klientom robienie zakupów, ale również aspekt, którego nie można pomijać, gdy sprzedajesz produkty w branży e-commerce.

Rynek e-commerce jest pełen sklepów, które każdego dnia konkurują ze sobą pod wieloma względami, byleby tylko mieć jak najwięcej lojalnych klientów. Świadomość tego, jakie elementy przeszkadzają klientom w robieniu zakupów w Twoim sklepie e-commerce – z pewnością pomoże Ci ulepszyć sklep e-commerce.  Natomiast warto również wziąć pod uwagę dodatkowe zabiegi, które sprawią, że potencjalny klient łatwo powiększy jednostkową wartość koszyka zakupowego, a Ty zarobisz więcej pieniędzy.

Jakie są więc powody, dla których klienci mogą nie robić zamówień w Twoim sklepie e-commerce? 

Zróżnicowane formy dostawy w e-commerce, rodzaje ekologicznych opakowań, sposób pakowania paczek aż po dobrze zabezpieczony towar i szybką wysyłkę w e-commerce –  czyli jakie czynniki motywują klientów do zakupów? 

Co jest ważne dla moich konsumentów? – tak właśnie zastanawia się niejednokrotnie właściciel każdego sklepu e-commerce. Jedną z najważniejszych kwestii jest zróżnicowanie form dostawy w taki sposób, by Twój klient miał łatwy wybór.

Z raportu firmy Shoper wynika jasno, że jeszcze w latach 2016-2017 większość sklepów ograniczała się do 2-3 metod dostawy, a teraz coraz więcej e-sklepów decyduje się na zróżnicowanie dostaw, by klient miał większy wybór i pod względem zwiększenia sprzedaży jest to dobra decyzja.

Fachowa obsługa fulfillment dla e-commerce – oddeleguj nam logistykę zamówień i zwrotów w Twoim sklepie internetowym, by zyskać więcej czasu na rozwój sklepu  

Prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na tym, by zarządzanie wysyłkami było prostsze jak nigdy przedtem? Zależy Ci na tym, by oddelegować wysyłki produktów w Twoim sklepie e-commerce? Twoja firma potrzebuje zaufanego przewoźnika? Od dawna szukasz firmy, która zrealizuje je dla Ciebie terminowo i bez ryzyka opóźnień?

Skorzystaj z usług doświadczonej firmy logistycznej, która specjalizuje się od wielu lat w świadczeniu usługi fulfillmentu dla e-commerce. Oddelegowanie obowiązków związanych z logistyką, konfekcjonowaniem towarów i terminowym transportem zamówień do Twoich klientów pozwoli Ci na rozwój

Zadbaj o swój sklep e-commerce, by zyskać większą sprzedaż! 

Wiesz już jakie aspekty wziąć pod uwagę przy ulepszeniu swojego sklepu internetowego, by był dostosowany do dynamicznie zmieniających się wymagań klientów. Masz też dostęp do informacji, które sprawiają, że masz większą świadomość o tym, jakie są czynniki powstrzymujące klientów przed zakupami w sklepach e-commerce!