Prowadzisz sklep internetowy i ciekawi Cię, na jakie aspekty zwracają uwagę Twoi klienci, gdy otrzymują paczkę? Zależy Ci na tym, by jeszcze bardziej ulepszyć obsługę klientów w swoim sklepie e-commerce i zwiększyć zainteresowanie klientów w swoim sklepie e-commerce? Sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę w swoim sklepie i dowiesz się, jakie aspekty zakupowe są ważne dla Twoich klientów m.in. w procesie realizacji zamówień, sposobu pakowania paczek czy zróżnicowania dostawy kurierskiej na konkretne firmy, z którymi współpracujesz.
Logistyka w e-commerce – jakie znaczenie dla sprzedaży w sklepie online mają różne opcje dostawy, koszt przesyłki, terminowość i to, jak zapakowana jest przesyłka
Dla większości klientów w branży e-commerce nie bez znaczenia jest kwestia kosztu dostawy, jaki muszą ponieść, terminowość w dostarczeniu przesyłki czy możliwość skorzystania z darmowej dostawy. Klient chce mieć różne opcje dostawy towaru i poczucie, że Twój sklep oferuje niezawodność dostawy, dlatego warto zrobić wszystko, by szybko wysyłać zamówienia i tym samym zbudować przewagę konkurencyjną, dlatego warto zapamiętać, że błyskawiczna dostawa odgrywa istotną rolę w procesie decyzyjnym dla klienta nowego i takiego, który rozważa ponowne zakupy w Twoim sklepie internetowym.
E-commerce w Polsce w czasie pandemii koronawirusa – o zmianie nawyków konsumentów online, popularności darmowej dostawy i szybkości wysyłki krajowej dla zakupów online
Pandemia koronawirusa odegrała ważną rolę w procesie zmian kształtowania się nawyków zakupowych wielu Polaków. Wielu klientów, gdy robi zakupy w sklepie e-commerce – chce, by sklep był bardzo dobrze zaopatrzony. Drugim dość ważnym kryterium jest to, by sklep miał ceny produktów niższe niż te dostępne w sklepach stacjonarnych. Dlaczego? Z uwagi na to, że ten aspekt jest atrakcyjny dla klientów i zwiększa ochotę na zakupy. Ze względu na restrykcje dotyczące bezpieczeństwa, zamknięcie sklepów i punktów stacjonarnych wielu właścicielu biznesów nie miało wyjścia i musiało przenieść handel do internetu, co było korzystne dla klientów online.
Wzrosła liczba sklepów internetowych w Polsce od tamtego czasu wzrasta każdego roku. Branża e-commerce jest najbardziej dynamicznym sektorem gospodarki, która jeszcze 5 lat temu miała wartość ok. 1 biliona USD według ogólnodostępnych danych. Aktualnie wartość rynku e-commerce wynosi ponad 3 biliony USD. Każdego roku liczba sklepów e-commerce wzrasta średnio o ok. 20%.
Jak konsumenci kupują w internecie i dlaczego dostawa kurierska i koszt dostawy to tak ważne aspekty dla e-konsumentów?
Zdecydowana większość sklepów internetowych oferuje dzień darmowej dostawy, co ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów i zwiększa sprzedaż. Z tego powodu warto rozważyć udział swojego sklepu w tego typu akcjach promocyjnych, bo klient z pewnością skorzysta z tej opcji i zamówi więcej produktów. W ten sposób możesz uzyskać większy przychód, dlatego warto angażować się w tego typu inicjatywy.
Jakie metody dostawy kurierskiej i koszt dostawy są ważne dla klientów w sklepach internetowych i wpływają na proces zakupowy?
Z raportu „E-commerce w 2022 roku” wynika jasno, że aż 81% kupujących w sklepach online najczęściej wybiera dostawę zamówienia za pośrednictwem Paczkomatów Inpost ze względu na niską cenę dostawy. Natomiast dostawa do domu lub pracy jest ważna dla 43% e-konsumentów.
Natomiast dla aż 17% miłośników zakupów online ważna jest opcja dostawy do punktów partnerskich, z których mogą odebrać paczkę. Usługi kurierskie nie mają sobie równych pod względem najpopularniejszych form dostawy, dlatego warto je zróżnicować w swoim sklepie w taki sposób, by Twój klient mógł sam zdecydować, jaka firma kurierska zrealizuje jego zamówienie.
Klienci oczekują tego, że proces wysyłkowy będzie szybko zrealizowany, a sam proces zakupu szybki i bezproblemowy. Chcą mieć możliwość, by spokojnie porównać produkty z podobnych półek cenowych, by mieć pewność, że dokonują dobrego wyboru.
Nie bez znaczenia jest dla nich również taka kwestia jak sprawna logistyka w e-commerce, dlatego, jeśli np. masz duży sklep internetowy i chcesz uniknąć ryzyka opóźnień w dostawach towarów – oddeleguj logistykę naszej firmie Trans-Tok, by mieć pewność, że wszelkie zamówienia w Twojej firmie dostarczymy na czas bez ryzyka żadnych opóźnień.
Jakie kluczowe elementy musi mieć dostawa w e-commerce, czyli na jakie aspekty zwracają uwagę klienci zamawiający produkty w sklepach e-commerce?
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga od właściciela nieustannego spełniania potrzeb klientów – również tych w zakresie szybkiej dostawy produktów do domu lub biura.
- Krótki czas oczekiwania na dostawę, terminowość i szybkość realizacji zamówienia – to bardzo ważne aspekty dla kupujących online, którzy często zamawiają zakupy do domu lub pracy, a szczególne znaczenie ma szybki czas dostawy i korzystnie wpływa na proces zakupowy. Dlatego szybka dostawa odgrywa ważną rolę w procesie decyzyjnym.
- Dostępność towaru w sklepie internetowym – dla wielu klientów bardzo ważny jest taki aspekt jak na bieżąco aktualizowany stan magazynowy e-sklepu.
- Dostawy tego samego dnia – to aspekt, który dla właścicieli firm pod względem logistycznym stanowi duże wyzwanie. Szczególnie dla firm, które nie mają uporządkowanych procesów logistycznych i od dawna myślą np. nad oddelegowaniem tego zadania doświadczonej firmie logistycznej. Dlatego warto zadbać o tę kwestię, ponieważ jest ważna dla ok. 83 % kupujących w sieci, a możliwość dostawy produktów tego samego dnia w Twoim sklepie skutecznie powiększy jednostkową wartość koszyka.
- Akcje specjalne w sklepie – klienci bardzo często szukają oszczędności i dlatego porównują produkty, by np. dołączyć w odpowiednim momencie do akcji dzień darmowej dostawy i dzięki temu zaoszczędzić pieniądze na
- Wysyłka krajowa i zagraniczna – wielu klientów ze względu na lokalizację docenia sklepy internetowe, które oferują szybkie wysyłki produktów bez ograniczeń terytorialnych.
- Różne formy płatności – wdrożenie nowoczesnych metod płatności za zamówienia np. Bliku czy PayPala to aspekty, które ułatwiają robienie zakupów w Twoim sklepie internetowym, dlatego warto skorzystać z takiego rozwiązania, by mieć więcej klientów sklepu internetowego.
- Zróżnicowane formy dostawy w e-commerce – klienci po dodaniu produktów do koszyka w sklepie e-commerce zwracają szczególną uwagę na różne formy dostawy np. na to, czy dany sklep oferuje wysyłkę przez Paczkomaty Inpost, by klient mógł śledzić drogę swojego zamówienia. Klienci porównują koszty i chcą mieć wybór spośród najpopularniejszych opcji dostawy produktów i różnych firm kurierskich, co jest ważne dla aż 55% klientów, dlatego warto zadbać o ten aspekt w swoim sklepie online, by wysyłka w e-commerce była błyskawiczna, a klient nie czekał zbyt długo na swoje zamówienie.
- Niski koszt przesyłki lub darmowa dostawa – koszt dostawy takiej jak np. dostawa kurierem dla wielu klientów odgrywa ważną rolę w procesie decyzyjnym i na jego podstawie wielu klientów decyduje się czy zamówić produkt u Ciebie czy u konkurencji, dlatego tak ważne jest oferowanie w miarę możliwości niskich kosztów wysyłki.
- Odbiór osobisty zamówienia – to kolejny dość ważny aspekt dla kupujących, dlatego warto mieć tę opcję w swoim sklepie internetowym, by np. Twój klient mógł zaoszczędzić pieniędzy na wysyłce produktu.
- Łatwe kroki w procesie rezygnacji z zakupu – jeśli jakiś klient zdecyduje się na to, by się wycofać z zakupu, to w Twoim sklepie internetowym powinien być wdrożony proces łatwej rezygnacji z zakupu.
- Ekologiczne produkty użyte do zapakowania produktu – w przypadku ekologicznych opakowań możesz nieźle zapunktować u potencjalnego klienta, ponieważ w społeczeństwie wzrasta świadomość wykorzystania ekologicznych opakowań, które pozwalają zatroszczyć się o środowisko ekologiczne.
- Niewygodny lub skomplikowany proces płatności – przejdź w swoim sklepie internetowym ścieżkę zakupową klienta i wyłap wszelkie trudności, które wymagają zmiany, by mieć pewność, że Twoi klienci będą mogli łatwo przejść przez wszystkie procesy zakupowe w Twoim sklepie.
- Darmowe zwroty i zrozumiale opisane zasady – to bardzo ważna kwestia, która sprawia, że klient podejmuje decyzję zakupową, dlatego – sprawdź, czy w Twoim sklepie e-commerce regulamin, polityka zwrotów jest dobrze opisana i postaraj się uprościć przekaz tak, by każdy klient mógł go bez problemu zrozumieć.
- Opinie o sklepie – pozytywne opinie o sklepie mają kluczowe znaczenie dla klientów, którzy planują zamówić produkt w Twoim sklepie, dlatego warto tak ulepszyć obsługę klienta, by mieć nagrodę w postaci pozytywnych opinii od klientów.
Czego nie lubią klienci w branży e-commerce, gdy robią zakupy?
Dostosowanie własnego sklepu internetowego w e-commerce do potrzeb klientów to nie tylko coś, o co warto zadbać, by zwiększyć sprzedaż i ułatwiać klientom robienie zakupów, ale również aspekt, którego nie można pomijać, gdy sprzedajesz produkty w branży e-commerce.
Rynek e-commerce jest pełen sklepów, które każdego dnia konkurują ze sobą pod wieloma względami, byleby tylko mieć jak najwięcej lojalnych klientów. Świadomość tego, jakie elementy przeszkadzają klientom w robieniu zakupów w Twoim sklepie e-commerce – z pewnością pomoże Ci ulepszyć sklep e-commerce. Natomiast warto również wziąć pod uwagę dodatkowe zabiegi, które sprawią, że potencjalny klient łatwo powiększy jednostkową wartość koszyka zakupowego, a Ty zarobisz więcej pieniędzy.
Jakie są więc powody, dla których klienci mogą nie robić zamówień w Twoim sklepie e-commerce?
- brak wdrożonej aplikacji mobilnej sklepu – odpowiednio zaprogramowana aplikacja z pewnością ułatwiałaby i przyspieszałaby zakupy Twoim klientom, dlatego warto rozważyć stworzenie takiej aplikacji, jeśli Twój sklep jeszcze jej nie ma, by nie utracić wielu szans na większą sprzedaż
- zbyt mała czytelność liter w Twoim sklepie e-commerce – warto to poprawić, ponieważ zbyt małe litery w sklepie e-commerce mogą demotywować klienta do zakupu.
- zbyt skomplikowany proces zamówienia produktu online – pomyśl nad tym, jak możesz skrócić proces zamówienia w swoim sklepie internetowym, by więcej klientów chciało robić zakupy właśnie u Ciebie
- niewygodne wypełnianie formularzy na stronie – zbyt skomplikowane, długie formularze zakupowe w procesie zakupowym mogą skutecznie zniechęcać potencjalnych klientów do zakupów.
- brak responsywności w sklepie internetowym, czyli niedostosowanie sklepu e-commerce do urządzeń mobilnych – to ogromna przeszkoda dla klientów w robieniu zakupów, dlatego, jeśli Twój sklep e-commerce jest niedostosowany do urządzeń mobilnych – koniecznie zrób wszystko, by to zmienić.
Zróżnicowane formy dostawy w e-commerce, rodzaje ekologicznych opakowań, sposób pakowania paczek aż po dobrze zabezpieczony towar i szybką wysyłkę w e-commerce – czyli jakie czynniki motywują klientów do zakupów?
Co jest ważne dla moich konsumentów? – tak właśnie zastanawia się niejednokrotnie właściciel każdego sklepu e-commerce. Jedną z najważniejszych kwestii jest zróżnicowanie form dostawy w taki sposób, by Twój klient miał łatwy wybór.
Z raportu firmy Shoper wynika jasno, że jeszcze w latach 2016-2017 większość sklepów ograniczała się do 2-3 metod dostawy, a teraz coraz więcej e-sklepów decyduje się na zróżnicowanie dostaw, by klient miał większy wybór i pod względem zwiększenia sprzedaży jest to dobra decyzja.
Fachowa obsługa fulfillment dla e-commerce – oddeleguj nam logistykę zamówień i zwrotów w Twoim sklepie internetowym, by zyskać więcej czasu na rozwój sklepu
Prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na tym, by zarządzanie wysyłkami było prostsze jak nigdy przedtem? Zależy Ci na tym, by oddelegować wysyłki produktów w Twoim sklepie e-commerce? Twoja firma potrzebuje zaufanego przewoźnika? Od dawna szukasz firmy, która zrealizuje je dla Ciebie terminowo i bez ryzyka opóźnień?
Skorzystaj z usług doświadczonej firmy logistycznej, która specjalizuje się od wielu lat w świadczeniu usługi fulfillmentu dla e-commerce. Oddelegowanie obowiązków związanych z logistyką, konfekcjonowaniem towarów i terminowym transportem zamówień do Twoich klientów pozwoli Ci na rozwój
Zadbaj o swój sklep e-commerce, by zyskać większą sprzedaż!
Wiesz już jakie aspekty wziąć pod uwagę przy ulepszeniu swojego sklepu internetowego, by był dostosowany do dynamicznie zmieniających się wymagań klientów. Masz też dostęp do informacji, które sprawiają, że masz większą świadomość o tym, jakie są czynniki powstrzymujące klientów przed zakupami w sklepach e-commerce!