Każdego roku powstają tysiące nowych sklepów, dlatego branża e-commerce jest jedną z najbardziej dynamicznych branż ze wszystkich, która z roku na rok odnotowuje rekordowe wyniki ze sprzedaży rozmaitych produktów. Według wielu raportów e-commerce najbardziej popularną kategorią towarów wciąż jest odzież i artykuły kosmetyczne, dlatego właściciele sklepów internetowych muszą mieć dobrze zorganizowaną logistykę. Jak wybrać odpowiedni model logistyczny dla swojego sklepu e-commerce?

Czym jest model logistyczny w branży e-commerce?

Model logistyczny w branży e-commerce polega na sposobie zarządzania sprzedażą w sklepie internetowym i procesami logistycznymi. Właściciel sklepu musi podjąć decyzję odnośnie do wyboru modelu logistycznego na podstawie nie tylko aktualnego zapotrzebowania klientów na dane produkty, ale również ze względu na własne preferencje, sytuację, budżet i kategorię sprzedawanych towarów w swoim sklepie e-commerce.

Jaki model logistyczny dla sklepu e-commerce wybrać i od czego zależy ta decyzja? 

Wybór określonego modelu biznesowego jest zależny od wielu czynników jak np. lokalizacja, zasięg i rodzaj sprzedawanych towarów, a także branża, w której działa sklep internetowy, a nawet od wielkości budżetu, którym dysponuje właściciel.

Sklepy e-commerce z dużym asortymentem produktów zwykle ma własny magazyn lub decyduje się na wynajem długoterminowy magazynu od firmy logistycznej, by mieć kontrolę nad procesem zamówień i rozmaitymi procesami logistycznymi.

Jakie są najpopularniejsze modele logistyczne w branży e-commerce?

Branża e-commerce charakteryzuje się wieloma różnymi modelami logistycznymi, które warto znać, by wybrać najodpowiedniejszy model logistyczny dla swojego sklepu internetowego. Czy warto i kiedy wynająć własny magazyn dla sklepu e-commerce?

Własny magazyn – to najpopularniejszy wybór wśród właścicieli sklepów internetowych, którym zależy na niezależności i większej kontroli i łatwości w zarządzaniu towarem.

Fulfillment dla e-commerce – skorzystanie z usługi fulfillmentu dla e-commerce pozwoli Ci nie tylko znacznie przyśpieszyć rozwój sklepu, ale również oddelegować część lub całość obowiązków związanych z prowadzeniem sklepu e-commerce.

Sklep e-commerce w modelu dropshipping – jakie korzyści wiążą się z takim modelem logistycznym? 

Jakie są korzyści dla Ciebie, jeśli zdecydujesz się na prowadzenie e-sklepu w modelu dropshipping?

Warto również mieć świadomość, że sklep e-commerce prowadzony w modelu dropshipping ma również wady. Jedną z nich jest mniejsza kontrola nad realizacją pewnych operacji i jakością realizowanych procesów, a nawet zwiększone ryzyko, że hurtownia uzyska dostęp do Twojej bazy danych klientów i je wykorzysta.

Wadą tego modelu jest również uzależnienie własnych działań od stanu magazynowego hurtowni. Jeśli więc zależy Ci na tym, by mieć całkowitą kontrolę nad wszystkimi procesami w swoim sklepie e-commerce – to znak, że sklep w modelu dropshipping nie jest dla Ciebie!

Cross-docking – skuteczny sposób na brak kosztów magazynowych na stałe! 

Sklep e-commerce w modelu cross-docking to rozwiązanie dla Ciebie, gdy Twoim priorytetem jest ograniczenie zbędnych kosztów np. magazynowych. To w dzisiejszych czasach jeden z najpopularniejszych modeli logistycznych dla sklepów internetowych.

Jakie korzyści dla Ciebie wiążą się z wyborem tego modelu logistycznego dla swojego sklepu e-commerce?

Jedną z największych zalet prowadzenia sklepu e-commerce w modelu cross-docking jest możliwość zaoszczędzenia kosztów magazynowania towarów. Jako właściciel sklepu nie musisz wynajmować magazynu na swoje produkty, dlatego możesz sporo pieniędzy zaoszczędzić i przeznaczyć je na inne inwestycje np. w marketing lub niezbędne oprogramowanie, które ułatwi Ci prowadzenie biznesu i np. pozwoli zbudować przewagę konkurencyjną w Twojej niszy e-commerce.

Prowadzenie sklepu e-commerce w modelu łączonym 

Model łączony – działanie sklepu internetowego w modelu łączonym wykorzystuje kilka różnych modeli biznesowych np. fulfillment z dropshippingiem lub cross-docking z fulfillment, w celu przyśpieszenia pracy i procesu sprzedażowego.

Jakie korzyści wiążą się z prowadzeniem sklepu e-commerce w modelu łączonym?

Prowadzenie sklepu e-commerce w modelu łączonym wiążę się z wieloma korzyściami. Są to między innymi następujące korzyści:

Kompleksowe wsparcie logistyczne, czyli fachowy fulfillment dla e-commerce – tylko z Trans-Tok!

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz go jeszcze bardziej rozwinąć, by zwiększać zyski ze sprzedaży i skutecznie zdobywać więcej klientów? Warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników w Trans-Tok! Dlaczego taka współpraca będzie dla Ciebie opłacalna? Z kilku powodów!

Po pierwsze – profesjonaliści pomogą Ci wybrać najlepszy model biznesowy dla Twojej firmy, dzięki czemu o wiele łatwiej podejmiesz decyzję co do wyboru właściwego modelu logistycznego dla swojego sklepu e-commerce. Ponadto dzięki takiej współpracy możesz zaoszczędzić mnóstwo cennego czasu i przeznaczyć go na inne działania.

Chcesz skorzystać z usługi fulfillment dla e-commerce i przekonać się, jak bardzo rozwinie się Twój sklep internetowy? Sprawdź i osobiście przetestuj usługę fulfillment dla e-commerce.