Wielu właścicieli sklepów e-commerce zastanawia się: jak mieć dobre wyniki sprzedażowe w okresie przedświątecznym i jak przygotować sklep e-commerce do Świąt Bożego Narodzenia? Według raportu Mazars dotyczącego branży e-commerce wynika, że rynek e-commerce był wart 70 milionów złotych. Natomiast pandemia koronawirusa przyczyniła się do powstawania większej liczby sklepów internetowych z różnych branż. Jednak – jak wynika z raportu – właściciele sklepów e-commerce nie mają wyjścia: by osiągać satysfakcjonujące wyniki, muszą inwestować w nowoczesne technolgie, które jeszcze bardziej ułatwią prowadzenie sklepu internetowego i pozwolą im w pewien sposób osiągnąć przewagę konkurencyjną. Sprawdź, jak przygotować swój e-commerce do przedświątecznej gorączki zakupów!
Jak przygotować sklep e-commerce do Świąt Bożego Narodzenia? Poznaj 5 aspektów, na które Twoi konsumenci mogą zwracać szczególną uwagę przy wyborze e-sklepu na zakupy świąteczne
Przygotowanie sklepu internetowego do Świąt Bożego Narodzenia wymaga nie tylko odpowiedniej strategii działania, ale przede wszystkim dokładnej analizy konkurencji, jej działań marketingowych, asortymentu produktowego i opracowania naprawdę dobrej oferty świątecznej / specjalnej. Jednak po takiej analizie działań onkurencji – warto bardzo dokładnie przyjrzeć się funkcjonowaniu swojego sklepu e-commerce.
Co konkretnie należy zrobić? Upewnić się, że np. proces zakupowy jest uproszczony, a zdjęcia towarów bardzo dobrze się prezentują w e-sklepie. O czym jeszcze pamiętać? To przede wszystkim dobrze działające płatności online i gwarancja bezpiecznych zakupów dla Twoich klientów. W tym celu warto korzystać ze sprawdzonych bramek płatności, które cieszą się zaufaniem wielu firm.
1. Zadbaj o dobre zatowarowanie sklepu atrakcyjnymi produktami dla Twoich klientów
Chcesz mieć dobre zyski ze sprzedaży w swoim sklepie e-commerce? To musisz zadbać nie tylko o to, jaką Twój towar ma oprawę wizualną np. na mock-upach, ale również musisz wziąć pod uwagę to, w jaki sposób komunikujesz swoje produkty i jak je reklamuje Twoja konkurencja. Poświęć na to czas i dokładnie to przeanalizuj, bo czasem może się okazać, że Twoja konkurencja ma większe zainteresowanie produktami, a zmiana sposobu komunikacji wyjdzie Twojej marce na dobre.
Ponadto bardzo ważne w okresie zwiększonej sprzedaży przed świętami jest dobre zatowarowanie sklepu. W związku tym zadbaj o to, aby w Twoim sklepie e-commerce nie brakowało towarów, a stany magazynowe były odpowiednio uzupełnione przed świętami. Nie ma nic gorszego dla klienta niż sytuacja, gdy chce kupić produkt, który… jest niedostępny!
2. Przygotuj specjalną ofertę świąteczną dla klientów Twojego e-sklepu
Zastanów się nad tym, jaką specjalną ofertę możesz przygotować dla swoich klientów. Co możesz im zaproponować, by zrobili zakupy w okresie przedświątecznym właśnie w Twoim sklepie? Może to będzie korzystna oferta cenowa na jeden produkt lub grupę produktów? W tym celu warto bardzo dokładnie przeanalizować to, co oferuje Twoja konkurencja i przygotować bardziej konkurencyjną ofertę. Jeśli przygotowujesz specjalną ofertę świąteczną np. na konkretne produkty z danej kategorii lub określone przedmioty – nie zapomnij o tym, aby w Twoim e-sklepie była ona bardzo dobrze widoczna. W tym celu możesz np. utworzyć specjalną kategorię prezentową tak, aby nawigacja dla klienta była o wiele prostsza.
3. Zwróć uwagę na sposób pakowania towarów w swoim sklepie e-commerce – postaw na ekologiczne opakowania zamówień
Według raportu e-commerce „Odpowiedzialny E-commerce” z 2021 roku aż 27 % uważa, że pakowanie towarów w foliówki czy podobne opakowania jest dość uciążliwe, bo jest to nieekologiczne, dlatego każdy sklep e-commerce powinien rezygnować z folii w zamówieniach. Podobnie z wypełniaczami w paczkach, które lepiej zamienić na te ekologiczne.
Polscy konsumenci mają już dość wszechobecnej folii i coraz bardziej wybierają e-sklepy, które pakują zamówienia w opakowania wielokrotnego użytku lub takie, które można zutylizować i jednocześnie w ten sposób zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska ekologicznego. Sposób pakowania produktów ze sklepu internetowego ma ogromny wpływ na to, w jaki sposób klient postrzega markę. Aż 71% konsumentów zwraca uwagę na to, czy przesyłka jest zapakowana w sposób ekologiczny.
4. Ulepsz własną politykę zwrotu towarów i zrób wszystko, by ten proces był prostszy
Wielu konsumentów zwraca uwagę na udogodnienia związane ze zwrotem towarów (np. darmowe zwroty) lub uproszczone procedury. Ulepszenie polityki zwrotów w sklepie e-commerce to kolejny punkt na liście rzeczy do wdrożenia przed świętami. Według raportu aż 52 % konsumentów zwraca uwagę na politykę zwrotów w sklepach internetowych, dlatego warto ją ulepszyć i przyśpieszyć.
5. Zadbaj o odpowiedzialne działania w swoim sklepie e-commerce, które ulepszą wizerunek Twojej marki w oczach klientów
CSR to pojęcie dotyczące społecznie odpowiedzialnego biznesu. Warto zrobić wszystko, by w swoim sklepie e-commerce wdrożyć takie działania, które są dobre dla środowiska, ale i dla społeczeństwa. Warto się zastanowić np. nad wprowadzeniem możliwości zwracania towarów w opakowaniach wielorazowych i nagradzać klientów np. dodatkowymi punktami za wybieranie takich opakowań. Co jeszcze możesz zrobić, by Twój e-sklep był społecznie odpowiedzialny? Np. zachęcać swoich klientów do tego, aby wspierali różne inicjatywy, które mają na celu dobro środowiska.
6. Zaproponuj swoim klientom… atrakcyjne i rozsądne ceny tak, by sprzedaż produktów wciąż była dla Ciebie opłacalna!
Przemyśl o ile możesz obniżyć ceny niektórych lub produktów z wybranej kategorii, aby taka obniżka była atrakcyjna dla Twoich klientów. Pamiętaj też o tym, aby Twoja oferta cenowa była w pewien sposób ograniczona czasowo!
7. Dbaj o jak najlepszy poziom obsługi klienta!
Pomyśl o tym, w jaki sposób możesz ulepszyć obsługę klienta w Twoim sklepie internetowym. Co możesz zrobić, by klienci chcieli zamawiać właśnie w Twoim e-sklepie? Co możesz dorzucić gratis do świątecznych zakupów, by lepiej postrzegali Twoją markę i chcieli właśnie u Ciebie kupować?
Kompleksowe wsparcie dla właścicieli sklepów e-commerce – tylko w Trans-Tok. Sprawdź, co możemy Ci zaoferować!
Masz własny sklep e-commerce i chcesz go odpowiednio przygotować do Świąt Bożego Narodzenia, ale nie wiesz od czego zacząć? Pomagamy w Trans-Tok właścicielom sklepów e-commerce w lepszym ich sklepów do świątecznej sprzedaży! Jak? Sprawdź i przeczytaj dlaczego Twój sklep e-commerce potrzebuje wsparcia logistycznego.
1. Fulfillment dla e-commerce – oddeleguj obsługę swojego e-sklepu, aby zyskać więcej czasu na to, co jest naprawdę ważne w Twoim biznesie, a my zajmiemy się całą resztą! Z nami o nic nie musisz się martwić, bo wszystkie działania realizujemy terminowo i według Twoich wypracowanych standardów.
2. Pakowanie i delegowanie wysyłek dla Twoich klientów – zlecając nam kompleksową lub częściową obsługę zamówień Twojego e-sklepu, już nigdy nie będziesz się zajmował samodzielnym pakowaniem wysyłek.
3. Profesjonalny co-packing dla właścicieli e-commerce – Nie wiesz, na czym to polega? To nic innego jak oddelegowanie obowiązków związanych z przygotowywaniem paczek do wysyłek, etykietowanie produktów, tworzenie raportów przygotowywanie, a to wszystko zrobimy dla Twojego e-commerce zgodnie z wcześniej wypracowanymi standardami!
4. Kompleksowe zarządzanie sklepem internetowym – od raportowania po fakturowanie, po wdrożenie automatyzacji w sklepie internetowym aż po automatyczne uzupełnianie stanów magazynowych i pełną obsługę spedycyjno-transportową. Przekonaj się, że z nami zarządzanie sklepem jest proste i satysfakcjonujące!
5. Pełna obsługa magazynowa – od przyjmowania dostaw aż po dokładne katalogowanie produktów, aktualizacje w programach do zarządzania e-sklepem i księgowych aż po zdalne wysyłanie raportów dotyczących sprzedanych produktów.
6. Zarządzanie procesem spedycyjno-logistycznym – Chcesz oddelegować obowiązki związane z wysyłkami swoich zamówień do klientów? A może potrzebujesz wsparcia w zakresie zbierania zamówień, kompletowania produktów do wysyłki lub w innym zakresie? W Trans-Tok pomagamy właścicielom e-sklepów w nadawaniu paczek, pickingu zamówień, kontrolowaniu całego procesu wysyłek aż do momentu otrzymania paczki przez klienta lub zwrot.
Oddeleguj nam część lub wszystkie obowiązki związane z Twoim e-commerce, a my zajmiemy się całą resztą tak, aby już żadne nie było na Twojej głowie!
Przekonaj się i sprawdź, jakie to proste i sprawdź naszą ofertę na kompleksową obsługę e-commerce!
7. Mistrzowska i terminowa obsługa wysyłek zamówień z Twojego e-sklepu do klientów – zleć to nam!
Zależy Ci na terminowych wysyłkach zamówień do klientów, ale w praktyce… różnie to bywa? Chcesz upłynnić dostawy i dostarczać zamówienia terminowo? My się tym zajmiemy! To właśnie w Trans-Tok zrealizujemy dla Ciebie profesjonalne wysyłki towarów do klientów w okresie zwiększonej sprzedaży i nie tylko! Zleć nam wysyłki towarów, a przekonasz się, że warto!
8. Efektywne wsparcie prac magazynowych – Masz wrażenie, że w magazynie Twojego e-sklepu panuje bałagan, którego nie możesz okiełznać? To znak, że potrzebujesz wsparcia Trans-Tok! My zadbamy o to, aby organizacja Twojego magazynu była odpowiednia i aby panował tam porządek. Kompleksowa obsługa logistyczna dla branży e-commerce to nasza specjalność! Dbamy nie tylko o przyjmowanie zwrotów towarów od kurierów, ale również zapewniamy generowanie faktur, wydruki dokumentów nadania a także kontakty i zamawianie kurierów. Obsługujemy zwroty, realizujemy cross-docking, weryfikujemy zamówienia i zasilamy stan magazynowy Twojego e-sklepu.
Profesjonalne wsparcie logistyczne dla Twojego sklepu e-commerce – odzyskaj cenny czas i miej wszystko pod kontrolą!
Chcesz przygotować swój sklep e-commerce do Świąt Bożego Narodzenia? Powyższe wskazówki na pewno Ci w tym pomogą! A może potrzebujesz wsparcia w rozsyłce zamówień przedświątecznych?